Czwarty odcinek cyklu audycji dla nauczycieli przygotowujących do wykorzystywania możliwości VR podczas lekcji historii – nadany 22 maja o godzinie 17:35 w Radiu Gdańsk i na naszym koncie Spotify „Najnowsza historia, najnowsze technologie” – zawiera skondensowany pakiet pożytecznych rad i informacji.
Prowadzący Andrzej Horoch odpowiadał na pytanie: jak należy zorganizować immersyjną lekcję historii? Dla wygody słuchających, narrator swoją wypowiedź zaprezentował w dziesięciu punktach. Obok rad praktycznych, takich jak np. zapewnienie przestrzeni dla użytkowników gogli czy połączenie okularów do wirtualnej rzeczywistości z komputerem lub rzutnikiem, poruszył również kwestię wartości edukacyjnych. Na przykładzie „Gry Szyfrów” Andrzej Horoch podkreślił, że udział uczniów w rozgrywce ma na celu zachęcenie ich do poszerzania wiedzy o wydarzeniach przeszłości, natomiast nauczyciel w trakcie wykonywania kolejnych misji w grze, może dodatkowo przedstawiać kontekst historyczny i zapoznawać uczniów z wybranymi faktami, których znajomość przyczyni się do lepszego zrozumienia wydarzeń historycznych.
Biuro Nowych Technologii IPN wspiera nauczycieli, którzy chcieliby wykorzystać możliwości jakie dają okulary do wirtualnej rzeczywistości i zorganizować lekcję, w trakcie której elementy zabawy przeplatałyby się ze świetną dawką historycznych informacji. Zapraszamy do zapoznania się z zakładką poświęconą immersyjnym lekcjom historii na stronie Biura Nowych Technologii IPN i do wysłuchania cyklu.
Emisje kolejnych odcinków zaplanowane są na 24 i 26 maja 2023 r. na antenie Radia Gdańsk o godzinie 17:35 oraz kanale Spotify „Najnowsza historia, najnowsze technologie”.
Cykl podcastów objęty został patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki oraz patronatem GovTech i MeinTech.