W dzisiejszych czasach naukę można łączyć z elementami zabawy – mechanizmy m.in. gier komputerowych można wykorzystywać do przeprowadzenia lekcji, czego przykładem jest „Gra Szyfrów”, włączona do programu nauczania jako treści rekomendowane. Jedynie samodzielne zapoznanie się z technologią wirtualnej rzeczywistości i jej doświadczenie pozwala w pełni przekonać o wartości VR jako swoistego wehikułu czasu, ułatwiającego zrozumienie przeszłości. Na bazie własnych przeżyć łatwiej nam dostrzec zalety immersyjnych lekcji historii i wdrożyć je na prowadzonych zajęciach. Zdobyta wcześniej praktyka umożliwia nauczycielom zrozumienie reakcji uczniów na to niezwykłe przeżycie i jego indywidualne odczuwanie.
Więcej informacji o prowadzeniu immersyjnych lekcji, w tym komplet materiałów dydaktycznych, nauczyciele mogą uzyskać na stronie internetowej Biura Nowych Technologii, w odrębnej zakładce.
Emisja tego i kolejnych odcinków zaplanowane są na 19, 22, 24, i 26 maja 2023 r. na antenie Radia Gdańsk o godzinie 17:35 oraz kanale Spotify Instytutu Pamięci Narodowej.
Cykl podcastów objęty został patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki oraz patronatem GovTech i MeinTech.