Wyniki tych badań będą miały ogromną wartość dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć młodzież i chcą nie tylko nauczać, ale przede wszystkim przekazać wiedzę motywującą do dalszych poszukiwań i rozwoju. Wnioski wypływające z raportu wskazują jednoznacznie na potrzebę zaprojektowania nowych ścieżek edukacyjnych. Nowy model powinien być oparty na otwartości i zaangażowaniu, w którym osoba uczona i ucząca się będą aktywnymi stronami wymiany wiedzy.
Odpowiedzi na pytania nurtujące pedagogów i edukatorów można znaleźć we wnikliwej analizie przeprowadzonej w raporcie. Znajdują się w nim wyniki badań ilościowych przeprowadzonych na grupie 855 przedstawicieli Milenialsów i Generacji Z oraz w oparciu o warsztaty badawcze przeprowadzone z dwudziestoma przedstawicielami Generacji Z i Milenialsów z różnych miejscowości, uczących się w różnych placówkach. W raporcie opisano również wnioski wynikające z obserwacji graczy w czasie prapremiery gry komputerowej „Gra Szyfrów”.
Raport dostępny na stronie Biura Nowych Technologii IPN: https://bnt.ipn.gov.pl/projekty/raporty-badawcze/immersyjna-edukacja-historyczna/
Kontakt dla mediów:
Rzecznik Prasowy – Dyrektor Biura: dr Rafał Leśkiewicz
tel. 602 322 362
rzecznik@ipn.gov.pl