29 lipca 2020 r. odbyła się w Warszawie konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii społecznej „BohaterON – włącz historię”. Celem akcji jest przekazanie młodszym pokoleniom wartości patriotycznych, które reprezentują weterani Armii Krajowej, ze szczególnym uwzględnieniem uczestników Powstania Warszawskiego 1944 roku. Kampania ma również na celu udzielenie pomocy osobom starszym.
Na konferencji prasowej Aleksandra Łesiuk-Krajewska, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego, przypomniała przebieg ostatniej edycji „BohaterON”, opowiedziała o pomocy udzielonej weteranom w czasie pandemii oraz zaprezentowała nowy spot kampanii.
Organizatorami kampanii są Fundacje Sensoria i Rosa. Na konferencji prasowej obecni byli m.in. Piotr Gliński, Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, uczestnicy Powstania Warszawskiego, ambasadorzy kampanii – aktorzy Magdalena Różczka, Antoni Pawlicki i Maciej Musiał, a także osoby reprezentujące partnerów kampanii „BohaterON”.
Instytut Pamięci Narodowej, który jest partnerem kampanii, reprezentował dr Marek Kozubel, pracownik Biura Edukacji Narodowej.