W ramach obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych oraz 98. rocznicy urodzin Jana Rodowicza „Anody” – bohatera Szarych Szeregów i Armii Krajowej – Przystanek Historia prezentuje nową mobilną grę miejską ANODA.
Tak jak poprzednie tytuły z tej serii gra jest przeznaczona dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz osób dorosłych. Aby w nią zagrać, należy pobrać bezpłatną aplikację Action Track dostępną w Google Play i AppStore. Gra jest dostępna w dwóch trybach: terenowym oraz stacjonarnym („domowym”).
Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w nastoletnich mieszkańców warszawskiej kamienicy. W trakcie remontu znajdują stare pudełko, a w nim dokumenty, zapiski, adresy oraz zdjęcia chłopaka o pseudonimie „Anoda”. Wędrując po Warszawie, dowiadują się, kim był chłopak z fotografii, poznają jego losy oraz miejsca związane z jego życiem.
JAK ZAGRAĆ W GRĘ?
GRA JEST BEZPŁATNA I DOSTĘPNA W DWÓCH TRYBACH.
TRYB DOMOWY (bez wychodzenia z domu czy szkoły) – INSTRUKCJA
Aby zagrać w grę w trybie ,,domowym’’ należy mieć naładowany telefon z:
- systemem iOS ( w wersji 8.0 i wyższej) albo Android (w wersji 4.2 i wyższej),
- zainstalowaną aplikacją Action Track (bezpłatna)
- mobilnym dostępem do Internetu
Następnie:
- Włącz w telefonie Internet
- Pobierz bezpłatną aplikację Action Track
- Po uruchomieniu aplikacji zeskanuj kod QR (dołączenia do gry) umieszczony poniżej
- Gdy zobaczysz ikonkę gry – kliknij POBIERZ
- Gdy gra załaduje się w 100%, kliknij ZACZNIJ TERAZ
- W miejscu, gdzie jest pytanie KIM JESTEŚ? wpisz swój NICK i zaakceptuj przez OK
- W kolejnych punktach będzie konieczna akceptacja regulaminu i podanie danych graczy (nazwa zespołu lub uczestnika gry, liczba uczestników)
Dalej gra prowadzi automatycznie.
KOD QR – TRYB DOMOWY
TRYB TERENOWY - INSTRUKCJA
Aby zagrać w grę w trybie terenowym (GPS), należy mieć naładowany telefon z:
- systemem iOS (w wersji 8.0 i wyższej) albo Android (w wersji 4.2 i wyższej),
- uruchomioną funkcją GPS,
- instalowaną aplikacją Action Track (bezpłatna)
- mobilnym dostępem do Internetu i włączoną usługą lokalizacji.
Następnie:
Gra rozpoczyna się przed budynkiem, w którym mieści się Przystanek Historia – Centrum Edukacyjne IPN, przy ul. Marszałkowskiej 21/25 w Warszawie
- Włącz Internet i usługę lokalizacji.
- Po uruchomieniu aplikacji zeskanuj kod QR (dołączenia do gry) umieszczony poniżej lub na plakacie w Przystanku Historia przy ul. Marszałkowskiej 21/25.
- Gdy zobaczysz ikonkę gry – kliknij POBIERZ.
- Gdy gra załaduje się w 100%, kliknij ZACZNIJ TERAZ.
- W miejscu, gdzie jest pytanie KIM JESTEŚ?, wpisz swój nick i zaakceptuj przez OK.
- W kolejnych punktach będzie konieczna akceptacja regulaminu i podanie danych graczy.
- Dalej gra prowadzi automatycznie.
- Aby ulepszyć nawigację GPS, wykonaj dłonią, w której trzymasz telefon, kilka obrotów w kształcie cyfry 8.
- Widoczna na ekranie linia wskazuje kierunek drogi oraz odległości w metrach do kolejnego punktu na trasie gry. Ludzik poruszający się za linią to Ty.
- Po dotarciu do danego punktu na ekranie pokażą się kolejne informacje i zadania do wykonania. Ważne: Czytaj uważnie informacje i zadania. Nie pomiń kliknięcia w ikonkę z hasłem KONTYNUUJ.
- Jeżeli linia pokazuje konieczność cofnięcia się, oznacza to, że jeden z punktów został ominięty i trzeba wrócić, aż na ekranie pojawi się zadanie.
KOD QR – TRYB TERENOWY
POWODZENIA!
Koordynator gry:
Michalina Żelazny
Przystanek Historia IPN
Tel. (022)5763010
e-mail: michalina.zelazny@ipn.gov.pl