13 września 2021 r. prezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Karol Nawrocki podczas konferencji prasowej poinformował o utworzeniu w IPN Biura Nowych Technologii. Na stanowisko dyrektora nowego biura powołana została Magdalena Hajduk.
Głównym założeniem Biura Nowych Technologii jest transformacja cyfrowa oferty edukacyjnej, naukowej i wydawniczej Instytutu Pamięci Narodowej. Obejmie ona zarówno projekty realizowane już przez IPN, jak i projekty nowe. Umożliwi, przy wykorzystaniu najnowszych technologii, dotarcie z przekazem historycznym do najmłodszych odbiorców w Polsce i za granicą.
Magdalena Hajduk jest absolwentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Gdańskim – Wydział Nauk Społecznych, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa. Swoją pracę magisterską „Sposoby i charakterystyka targetowania przekazu reklamowego w Internecie” przygotowała w Zakładzie Języka Mediów. Posiada 15-letnie doświadczeniem zawodowe w obszarze komunikacji społecznej, marketingu wizerunkowego i internetowego. Jest ekspertem w zarządzaniu nowatorskimi projektami, ale także kapitałem ludzkim. Interesuje się psychologią i społeczną odpowiedzialnością biznesu. Swoją wiedzę aktualnie rozwija na studiach podyplomowych na kierunku International MBA in Strategy, Program and Project Management na Politechnice Gdańskiej.
W czasie pracy w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku udowodniła swoje umiejętności w obszarach: Digital Marketingu, Social Media Marketingu, Public Relations oraz Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, a także biegłej znajomości innowacyjnych systemów informatycznych. Jako Kierownik Działu Komunikacji i Promocji, podejmowała skuteczne działania mające na celu szerzenie i promowanie wiedzy historycznej. Jednym z największych jej osiągnięć w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku było przeniesienie działalności Muzeum do Internetu w trudnym czasie pandemii. Dzięki koordynacji odpowiednich działań, według najnowszych możliwości technicznych konfiguracji targetowania komunikacji w Internecie, udało się jej skutecznie wdrożyć strategię komunikacji w sytuacji kryzysowej, utrzymując realizowanie statutowej misji instytucji. W trakcie swojej pracy podjęła się realizacji nowatorskich projektów wykorzystujących najnowsze technologie budując nową ofertę instytucji w obszarze edukacji i wirtualnego zwiedzania wystaw.
Zanim rozpoczęła pracę w Muzeum, pracowała w branży IT, gdzie sprawnie i skutecznie współpracując z zespołami deweloperskimi, marketingu czy kreacji, brała udział w tworzeniu innowacyjnych systemów informatycznych oraz aplikacji mobilnych.
Zainteresowana obszarem psychologii użytkownika i neuromarketingiem, wdraża projekty poparte wnikliwą analizą trendów i badaniami.