Nawigacja

Aktualności

Biuro Nowych Technologii IPN współorganizatorem Strefy Laboratoriów Przyszłości na Perspektywy Women in Tech 2022

Biuro Nowych Technologii IPN współorganizowało Strefę Laboratoriów Przyszłości w ramach międzynarodowej konferencji Perspektywy Women in Tech Summit 2022 – największej w Europie imprezy dla kobiet działających w obszarach technologicznych, która odbyła się w warszawskim EXPO XXI.

Adrianna Paradowska, zastępca dyrektora Biura Nowych Technologii IPN, w czasie prezentacji „Gry szyfrów” na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Adrianna Paradowska, zastępca dyrektora Biura Nowych Technologii IPN, w czasie prezentacji „Gry szyfrów” na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Stoisko IPN na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Stoisko IPN na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Stoisko IPN na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Stoisko IPN na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
Stoisko IPN na Perspektywy Women in Tech 2022– Warszawa, 7 czerwca 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
IPN współorganizatorem Strefy Laboratoriów Przyszłości na Perspektywy Women in Tech 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
IPN współorganizatorem Strefy Laboratoriów Przyszłości na Perspektywy Women in Tech 2022. Fot. Mikołaj Bujak (IPN)
IPN współorganizatorem Strefy Laboratoriów Przyszłości na Perspektywy Women in Tech 2022

Przedstawicielki branż technologicznych i komputerowych 7 i 8 czerwca spotkały się w Warszawie, by poszerzać swoją wiedzę i doświadczenia. – Jesteśmy zaszczyceni, że wśród branżowych osobistości, jak Lucyna Chwastowska, szefowa Alexy z Amazon.com, Dominika Bettman, prezeska Microsoft Polska czy Magda Dziewguć, zarządzająca polskim Google, możemy zaprezentować „Grę szyfrów” – pierwszy projekt gamingowy przygotowany przez Biuro Nowych Technologii IPN – komentowała zaangażowanie BNT w międzynarodową konferencję dyrektor Biura, Magdalena Hajduk.

Zespół Biura Nowych Technologii IPN każdego dnia konferencji Women in Tech Summit 2022 przeprowadził 45-minutowe warsztaty „Gra Szyfrów – immersyjna edukacja historyczna”, skierowane przede wszystkim do uczniów szkół średnich i ich nauczycieli. Warsztaty poprowadziła zastępca dyrektora Biura Nowych Technologii, Adrianna Paradowska. – Raduje nas fakt, jak ogromnym zainteresowaniem cieszyło się nasze stoisko. Drugiego dnia eventu odwiedziły nas liczne grupy uczniów szkół ponadgimnazjalnych wraz z nauczycielami. Odbyliśmy wiele konstruktywnych rozmów, które inspirują do dalszego działania. Utwierdza nas to w przekonaniu, że Biuro Nowych Technologii obrało odpowiedni kierunek działań i to właśnie rozwiązania EduTech są przyszłością – podsumowała spotkania z młodzieżą. Gracze mieli okazję zapoznać się z „Grą szyfrów” multiplatformowo – na PC, mobilnie, a nawet na goglach VR.

„Gra szyfrów” to projekt gamingowy przygotowany jako gra FPP (first person perspective), składająca się z trzech misji. Opisują one przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Każdy uczestnik gry może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób wciela się w autentyczne postacie żołnierzy walczących podczas wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku, uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem. Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowane wydarzenia historyczne, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Ta pierwszoosobowa gra 3d z elementami skradania oraz rozbudowanymi zagadkami wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową.

Popyt na nowe technologie obliguje do przekazu treści w formie dostosowanej do współczesnego odbiorcy. – Historia musi odczytywać znaki czasu. Znakiem czasu są nowe technologie, które skłaniają nas do poszukiwania nowych ścieżek dotarcia z historycznym przekazem do młodego pokolenia – zaznacza prezes Instytutu Pamięci Narodowej, dr Karol Nawrocki. I wskazuje: „w ciągu ostatnich 20 lat wyrosło całe pokolenie Polaków, którego nie dotyczą kwestie lustracyjne, a które wciąż czeka na skuteczny przekaz edukacyjny. Zadaniem Biura Nowych Technologii jest i będzie multimedialny, edukacyjny przekaz, skierowany do młodego pokolenia Polaków”. Za słowami poszły konkretne projekty edukacyjne, bazujące na najnowszych technologiach informatycznych m.in. „Gra Szyfrów”. Instytut udostępnia je na komputerach, smartfonach, tabletach czy goglach VR. – Taka jest nasza misja: opowiadamy historię Polski używając najnowszych technologii. Prowadzimy cyfrową transformację zasobów Instytutu Pamięci Narodowej. Tworzymy materiały dostępne na urządzeniach mobilnych, PC, a także w wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Chcemy rozbudzać historyczną ciekawość wszędzie tam, gdzie znajdują się odbiorcy najnowszej historii Polski – przyznaje Magdalena Hajduk.

Perspektywy Women in Tech Summit to największe wydarzenie dla kobiet z branży Tech&IT w Europie. Ubiegłoroczna edycja zgromadziła ponad 8300 uczestników ze 103 krajów. W tym roku zainteresowani nowymi technologiami pasjonaci współczesnej historii mogli zapoznać się z ofertą IPN na stoisku Biura Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej, największym wśród uczestników.

do góry