Szkolenie odbyło się na prośbę przedstawicieli strony francuskiej, którzy wyrazili nadzieję, że przyczyni się ono do pogłębienia wiedzy na temat współczesnej historii Polski wśród młodzieży polonijnej we Francji, a także wśród nauczycieli pracujących w Sekcjach Polskich. Prowadzone było pod hasłem „Od kryzysu do kryzysu. Dzieje PRL”. Taki był też temat wykładów prof. Jerzego Eislera – dyrektora warszawskiego oddziału IPN, którego wystąpienia odbywały się zarówno w języku polskim, jak i francuskim. Uczestniczący w szkoleniu nauczyciele otrzymali nie tylko porcję wiedzy merytorycznej, ale także zestaw materiałów dydaktycznych (prezentacje multimedialne, teksty literackie, materiały źródłowe i pakiety edukacyjne), które będą mogli wykorzystać w swojej pracy. Dzięki zajęciom prowadzonym przez Wiesławę Młynarczyk z Oddziałowego Biura Edukacji Publicznej IPN w Warszawie nauczyciele mieli możliwość obserwowania lekcji („Socrealizm w literaturze i sztuce”, „Język w służbie propagandy. Nowomowa i jej mechanizmy”) na różnych poziomach nauczania, a po nich – przeprowadzenia dyskusji na temat metod, które zostały wykorzystane podczas prezentowanych lekcji. Dla uczniów zajęcia na temat PRL były ciekawym odkryciem dotyczącym historii Polski – ojczyzny ich rodziców i dziadków.
Aktualności
„Od kryzysu do kryzysu. Dzieje PRL” – szkolenie i warsztaty dla nauczycieli i uczniów we Francji – Paryż i Saint-Germain-en-Laye, 22–25 listopada 2007 r.
Szkolenie odbyło się na prośbę przedstawicieli strony francuskiej, którzy wyrazili nadzieję, że przyczyni się ono do pogłębienia wiedzy na temat współczesnej historii Polski wśród młodzieży polonijnej we Francji, a także wśród nauczycieli pracujących w Sekcjach Polskich. Prowadzone było pod hasłem „Od kryzysu do kryzysu. Dzieje PRL”. Taki był też temat wykładów prof. Jerzego Eislera – dyrektora warszawskiego oddziału IPN, którego wystąpienia odbywały się zarówno w języku polskim, jak i francuskim. Uczestniczący w szkoleniu nauczyciele otrzymali nie tylko porcję wiedzy merytorycznej, ale także zestaw materiałów dydaktycznych (prezentacje multimedialne, teksty literackie, materiały źródłowe i pakiety edukacyjne), które będą mogli wykorzystać w swojej pracy. Dzięki zajęciom prowadzonym przez Wiesławę Młynarczyk z Oddziałowego Biura Edukacji Publicznej IPN w Warszawie nauczyciele mieli możliwość obserwowania lekcji („Socrealizm w literaturze i sztuce”, „Język w służbie propagandy. Nowomowa i jej mechanizmy”) na różnych poziomach nauczania, a po nich – przeprowadzenia dyskusji na temat metod, które zostały wykorzystane podczas prezentowanych lekcji. Dla uczniów zajęcia na temat PRL były ciekawym odkryciem dotyczącym historii Polski – ojczyzny ich rodziców i dziadków.