Nawigacja

Książki

Prasa brytyjska a Polska w przededniu i w trakcie kampanii wrześniowej 1939 roku

  • Prasa brytyjska a Polska w przededniu i w trakcie kampanii wrześniowej 1939 roku
    Prasa brytyjska a Polska w przededniu i w trakcie kampanii wrześniowej 1939 roku

Natalia Micygała, Prasa brytyjska a Polska w przededniu i w trakcie kampanii wrześniowej 1939 roku, Warszawa 2020, 192 s., ISBN 978-83-8229-048-6

Seria wydawnicza „Monografie”,  t. 156

Książka jest próbą ukazania, w jaki sposób pisano o Polsce i konflikcie polsko-niemieckim na łamach prasy brytyjskiej przed, w trakcie i bezpośrednio po kampanii wrześniowej 1939 r. Autorka najpierw przybliża rynek prasowy na Wyspach w latach trzydziestych XX w. i sytuację polityczną w Europie po zakończeniu I wojny światowej. Następnie analizuje postawę rządu Wielkiej Brytanii, który w połowie marca 1939 r. tj. po wypowiedzeniu przez Niemcy układu monachijskiego wyrzekł się polityki appeasementu i nawiązał ściślejsze relacje z Warszawą. Na koniec, powołując się na artykuły publikowane m.in. w „The Times”, „Daily Herald”, „Daily Express”, „Daily Worker”, czy „Manchester Guardian”, charakteryzuje nastroje społeczne, dyplomację, przygotowania do wojny, działania wojenne, okrucieństwa niemieckie oraz zachowanie francuskiego i brytyjskiego sojusznika. W książce nie zabrakło również informacji o brytyjskich magnatach prasowych, redaktorach, dziennikarzach i korespondentach, ponieważ czynnik ludzki i tym razem miał wpływ na kwestię zasadniczą, czyli stosunek prasy brytyjskiej do Polski i Polaków w 1939 r.

Książka nagrodzona w konkursie im. Władysława Pobóg-Malinowskiego na Najlepszy Debiut Historyczny Roku.                           

Gdzie kupić publikacje:

KsięgarnieKsięgarnia internetowaOddziały IPN Sprzedaż wysyłkowa

do góry