Nawigacja

Echa Katynia

Koncert „Miłość do końca świata…”

11 kwietnia 2019 w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbył się koncert Grażyny Auguścik oraz BESTER QUARTET

  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Adam Hlebowicz, dyrektor Biura Edukacji Narodowej IPN. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Adam Hlebowicz, dyrektor Biura Edukacji Narodowej IPN. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • BESTER QUARTET. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) BESTER QUARTET. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Ryszard Pałka – instrumenty perkusyjne, wibrafon. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Ryszard Pałka – instrumenty perkusyjne, wibrafon. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Maciej Adamczak – kontrabas. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Maciej Adamczak – kontrabas. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Grażyna Auguścik i BESTER QUARTET. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Grażyna Auguścik i BESTER QUARTET. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Grażyna Auguścik. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Grażyna Auguścik. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Dawid Lubowicz – skrzypce. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Dawid Lubowicz – skrzypce. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Jarosław Bester – akordeon. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Jarosław Bester – akordeon. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Grażyna Auguścik. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Grażyna Auguścik. Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)
  • Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN) Koncert „Miłość do końca świata…” – 11 kwietnia 2019. Fot. Piotr Życieński (IPN)

„Miłość do końca świata…” to muzyczna opowieść, która w swym założeniu jest swoistą klamrą splatającą historię ludzi żyjących w okresie okupacji 1939–1945 z czasami współczesnymi.

Słowo „miłość” staje się tutaj punktem wyjścia do muzycznych poszukiwań, dzięki którym tworzony jest obraz słowno-dźwiękowy, równie nienamacalny, jak i stan, który powodował i nadal powoduje niezwykłe relacje międzyludzkie, często w sytuacjach ekstremalnych. Inspiracją do stworzenia tego projektu stały się pieśni z obszarów II Rzeczypospolitej Polskiej zebrane przez wybitnego etnografa, folklorystę i kompozytora Oskara Kolberga, wzbogacone autorskimi utworami Grażyny Auguscik oraz Jarosława Bestera. Zestawienie różnych stylistyk muzycznych, jazzowego zabarwienia głosu Grażyny Auguścik oraz klasycznie brzmiącego Bester Quartet, stanowi niezwykłą paletę muzycznych barw, a improwizacje nadają żywego i niepowtarzalnego charakteru wykonywanym kompozycjom.

Grażyna Auguścik oraz BESTER QUARTET: Jarosław Bester – akordeon, Dawid Lubowicz – skrzypce, Maciej Adamczak – kontrabas, Ryszard Pałka – instrumenty perkusyjne, wibrafon, Radosław Bułtowicz – oprawa wizualna.

do góry